onsdag 5 juni 2013

Nu inleds sista rycket......

Skickade just iväg barnen till skolan. Om en vecka är denna termin slut. F iväg för första gången sen gipset och T ska på en promenadutflykt. De börjar bli stora.
Det roliga i det hela är just hur tiden bara flugit iväg. Det känns inte som om sonen verkligen är på väg till sexan, dottern till fyran?! De blir bara mer och mer självständiga, inte för att det är något negativt. Tvärtom, det är en bra känsla. Det stärker dem att vi vågar låta dem göra saker själv. Sen i nästa ögonblick är jag en hönsmamma. Då tjatar jag och ställer dumma frågor. Oroar mig för bagateller när det egentligen finns så mycke viktigare saker att oroa sig för. En typisk mammasituation tror jag. Ha koll på allt. Plus att jag inte ska glömma mig själv där någonstans emellan.

Imorgon är det nationaldagen, med allt vad det innebär. Vad ska vi då hitta på?

Ses och hörs........... Mian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar