tisdag 23 juli 2013

........

Karpathos 120713 Fredag, blåst, lingonvecka och bad. Tråkig dag idag när den trista veckan i månaden gör sig påmind. Det blir till att ligga i solstol och läsa mycke. Som tur är så har jag många böcker med mig. Började långsamt men är nu på min tredje bok. Som jag hoppas att jag läser ut imorgon. Barnen tycker att jag är tråkig som inte badar men det får jag ta igen nästa vecka. Vi som trodde att blåsten hade avtatt, så fel vi hade, det blåser fortfarande minst kuling. Önskar att vi kunde få reda på hur mycke det blåser. Hade ju varit roligt med tanke på att vi verkligen är vana vid blåst. Ett gäng som kom med samma plan som oss åker hem imorgon, pappan i familjen kommer förbi med tre böcker och undrar om vi vill ha dem. Först säger jag tack, men vi har 16?! böcker med oss. Sen när jag kollat på böckerna så ändrar jag mig så jag tar tacksamt emot dem. Nu har vi 19?!?! böcker. Tror inte att de ska med hem. En är en självbiografi, Bruce, den handlar om stjärnan Springsteen, den måste jag bara läsa. Fast efter de andra tre jag har kvar i min hög. Ses och hörs..................... Mian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar